Lepas Bersalin Selalu Rasa Senak Perut. Bila Jumpa Doktor Baru Aku Tau Rupa2nya…..

| March 14, 2017 | 0 Comments

Terima kasih admin kerana approve kisah saya ni. Nama saya Nini. Umur 27 tahun dan sudah pun berkahwin. Anak baru sorang alhamdulillah. Baru je. Selepas pantang anak pertama saya kembali bekerja. Ni yang paling tak syok. Cuti dah abis. Yelah majikan swasta ni bagi maternal leave 2 bulan je. Untung pekerja gomen dapat 3 bulan huhu.


Sekadar Gambar Hiasan.

Nak dijadikan cerita. Sejak masuk kerja ni, saya selalu rasa senak perut. Tak tau kenapa. Sakitnya lebih dasyat lagi bila tengah datang bulan. Saya ingat senggugut tapi takkan masa tak datang bulan pun sakit jugak kan. Sakitnya sampai mengganggu prestasi kerja, dan ada juga masalah-masalah lain seperti kerap terkencing bila batuk atau bersin. Nak solat pun jadi lama sebab kena pastikan betul-betul bersih. Akhirnya suami pun bawa saya jumpa doktor.

Lepas dengar masalah saya, doktor pun buat scan. Lepas tu apa yang doktor bagitau amat mengejutkan saya. Saya ada apa ntah, ish lupa pulak nama saintifik jadi saya tak berapa ingat. Bunyi macam sangat menakutkan tapi lepas bual-bual dengan doktor hati saya agak lega. Dia kata bahasa kampungnya rahim saya kembang. Penyakit ni memang biasa dialami oleh wanita masa kini. 1 per 5 wanita akan alaminya. Antara punca utamanya sebab sebab saya x jaga pantang masa lepas bersalin.

Saya ni memang dari zaman sekolah jenis yang lasak dan main sukan. Bukan saya tak pantang, tapi ada sekali sekala tu terlanggar jugak pantang huhu.. Sebab kes saya ni tak berapa teruk sangat, tak perlu nak bedah-bedah ke apa. Alhamdulillah. Cuma kena jaga pemakanan dan vitamin. Pastu tanya la doktor tu selain daripada tu ada tak jamu ke atau supplement yang boleh membantu.

Doktor tu kata, dia cadangkan hubungi sorang kawan dia yang ada masalah sama tapi sekarang dah pulih. Saya ni jenis malu-malu nak tanya orang ke, lebih-lebih lagi bab-bab sensitif ni. Tapi sebab saya pun nekad untuk pulih saya pun terus kontek kawan doktor tu. Alhamudulillah beliau sangat baik dan sangat membantu. Macam dah berkawan lama pulak. Tak rasa seperti baru je berkenalan.

Dia sarankan saya untuk guna Jus Intan Sari. Tak pernah dengar. Kalau Qu Puteh tu pernah la dengar kan hehe. So sebelum guna, memang saya akan Google dulu keburukan produk tu ke apa ke. Al maklum la sekarang ni macam-macam jenis produk di pasaran. Lepas dah yakin baru saya guna. Rasa tak macam jamu. Rasa prune. Alhamdulillah selepas seminggu guna memang ada perubahan. Perut saya dah tak rasa senak dah. Rasa lega. Macam macam lagi kesan hebat saya rasa sebenarnya. Jus Intan Sari ni banyak khasiat untuk wanita. Satu untuk semua. Jangan lupa kongsikan kisah ni kat rakan-rakan yang ada problem mcm saya ni. Kalau sesiapa yang berminat untuk mengetahui lebih lanjut produk ni boleh call/sms/whatsapp Puan Diha 016 444 1981 atau boleh ke page FB Rania Uzlah Legacy atau IG raniauzlah_hq. Kredit Nini via IIUM.






PALING POPULAR BULAN INI .. JOM BACA !!

Tags: , , , , , , , , ,

Category: KESIHATAN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *